qué?

Du heter: Ida-lii Evy Ilona Lovén Makkonen
Smeknamn: ida, "iiiii", lee, bruce lee, idahoe, italii (uttala italy) m.m.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Anberlin - The Feel Good Drag.
Beroende av: Kärlek.
Vad tror folk om dig? alldeles för mycket tror jag. men hoppas på att jag framstår som en glad och positiv person!?
Vad får du oftast komplimanger för? mitt leende (komiskt med tanke på att jag har tandställning haha)
Vad säger du för att imponera på någon? beror nog på vem och hur stämningen är men är nog mest mig själv och glad!  skulle väl vara typiskt mig att fösöka skrya om något jag inte ens gjort haha. nej då!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Inget har precis raderat alla inlägg.
Var bor du? bro, förort i stockholm.
Trivs du där? trivs i området där jag bor.
Äger du några Converse? Ett par offwhite.
Sprit, cider, vin eller öl? öl för det mesta. annars cider eller vin. sprit blir jag dum i huvudet av haha. så är lite lagom avhållsam när det gäller det!
Brukar du bli för full? väldigt sällan! känner när jg når min gräns och då  vill jag inte ha mer. man dricker ju för att det är gott, inge roligt att tvinga i sig för att bli stupfull, right?
Vad har du för mobiloperatör? halebop och comviq
Är du allergisk mot något? laktos och komjölk, soja, havre, choklad (kakao), och känslig mot en massa mat. kul att man är en sån som älskar mat!
Hur svarar du i mobilen? "hallå!" eller "hej det är ida!"
Vem ringde du senast? mor min.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att morfar skulle skjutsa henne och vaccinera en av våra hundar (disa) till bålsta och vaccinera henne så min pojkvän behövde inte göra det.
Antal timmar sömn i natt: 8
Sov du ensam? nope, pojkvännen fanns där och agerade levande värmedyna under denna kalla natt.
Brukar du komma i tid? beror mycket på när hur var. kommer alltid i tid till väldigt viktiga saker! är lite slarvigare med att komma i tid när jag ska träffa vänner osv. måste jobba på det! det är ju viktigt det också!
När mår du bra? bland mina nära och kära!
När blev du fotad senast? på min födelsedag kanske det va.
Hur känner du dig nu? trött trött trött!
Vanligaste färg på dina kläder? mycker svart, är fortfarande lite kvar i det lite dystra. men det börjar kika fram lite färg!
Vad tycker du om fötter? inge fel på dem. små och vanliga.
Vad saknar du? pengar skulle sitta fint haha.
Hade du en bra kväll igår? japp! grillade hemma hos en kompis med vännerna och hade det mysigt.
Favoritdryck på morgonen? te eller varm saft är ett måste! värmer gott!
Rakar du benen? ibland haha
När brukar du oftast gå och lägga dig? vid elva ungefär som vanligast. på helger blir det lite senare. om jag inte råkar somna efter jobbet och sover bort hela lördagskvällen haha.
Är du blyg? Inte direkt.
Sysslar du med någon idrott? har gymkort som borde utnyttjas lite oftare än vad det görs för tillfället!
Vill du hellre ha mail än brev? mail om det är bråttom men det är alltd lika fint och speciellt om det dimper ner ett brev som inte innehåller reklam i brevlådan!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? ja det gör jag.
Har du spytt offentligt? mensvärk och shoppingrunda är ingen bra kombo. maten kom upp i en soptunna på stationen i centralen innan jag åkte hem. dock mådde jag prima när jag gick av tåget igen vilket var lite irriterande.
Är du nöjd med ditt liv? nöjd är jag alltid. men skulle sitta fint med ett bra jobb när man gått ut skolan!
Är du bortskämd? ja men på en bra nivå. nära och kära prioriteras!
Vad gör du i morgon? plugga och maybe gymma.
Vad är det värsta du vet? barnarbete, slaveri, misshandel, krig, våldtäkter m.m. finns många småsaker också som inte är riktigt nödvändiga att nämna om mna jämför med annat.
Vad längtar du till? värme och sol!
Har du bra vänner och äkta vänskap? ja det har jag, och det vet dom att jag tycker!
Vad är det finaste du fått? mina nära och kära!
En speciell dag du minns? dagen jag träffade min pojkvän.
Hur gammal är du? 18
Du samlar på? alldeles för mycket!
Vilken tid gick du upp idag? 8.09
Har du sovit i din egen säng inatt? japp!
Har du strumpor på dig nu? japp!
Är det okej att gråta? ja behövs det så är det bra att låta det komma ut.
När grät du senast? av glädje? igår när jag tittade på komedier på tv haha. av sorg? två vecker sedan ungefär.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? shoppa, resa, bjuda nära och kära  och slösa alldeles för mycket!
Bär du glasögon eller linser?  glasögon
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?det är viktigt att ha det man trivs i.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? 9-10- Kan aldrig sova längre än så.
Har du piercing? i näsan men den är inte i.
Vill du gifta dig? ja i framtiden.
Vill du ha barn? ja , en pojke och en flicka helst! fast det spelar egentligen ingen roll!
Solar du ofta? på sommaren så mycket som möjligt men även då och då under resten av året då jag kännar att jag behöver värme och lite färg på nosen.
Är du bra på att laga mat? mat kan jag laga men om jag är duktig vet jag inte. försökskanin någon?
Är du flygrädd? nehejdu!
Vad dricker du helst när du är törstig? vatten, stan är full av vatten...
 Tycker du om sushi? im lovin' it!
Vad äter du helst när du ser på film? olika, det jag känner för just då helt enkelt.
Bor dina föräldrar tillsammans? japp! *ta i trä!*
Har du tandläkarskräck? Nope, stackare den som har tandställning och har tandisskräck! 
Är du morgon- eller kvällsmänniska? morgon tror jag. men även jag har mina guldkvällar!
Vilken ögonfärg har du? Blå-gula. hello sweden!
Har du någon gång gråtit dej till sömns? jo, skönt när man väl somnar men lika jobbigt när man vaknar igen...
Biter du på naglarna? been there done that.
Hur ofta tränar/motionerar du? som sagt dags att utnyttja gymmet!
Senaste låt du hörde? buckethead - soothsayer.

Kommentarer
Postat av: Celine

Jag går förbi södertorg varje dag och i vibble är jag ofta hos kompisar. Har de några barn i familjen? :)

2009-04-08 @ 23:17:43
URL: http://celinehocaoglu.blogg.se/
Postat av: ida-lii

vad roligt :) nej alla är vuxna men deras grannar har barn tror jag! brukade leka med dem när jag var mindre haha.

2009-04-09 @ 11:05:16
URL: http://idaliimakkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0