about myself.

vad heter du? Ida-lii Lovén Makkonen. Varför jag inte heter bara Ida är för att när pappa ville att jag skulle heta Ida ville mamma ha ett mer speciellt namn, hon tyckte väl att Ida var väldigt vanligt och tråkigt. Jag vet att det finns en till i Sverige som heter Ida-lii och hon är ett år yngre än mgi och bor i bålsta. lite roligt eftersom hon troligen är döpt efter mig i och med att bålsta ligger ca 10min från bro och vi har en gemensam tidining.

hur gammal är du? Jag är född 22 mars 1991, vilket för mig blott 17 år gammal. I privk två veckor till sen är jag vuxen! kanske inte till sinnet men enligt lag. Har tur som har föräldrar dom har svårt att släppa taget på ett sätt haha.

hur lång är du? Jag är nog någonstans mellan 1.68-1.70. Skulle chansa på det lägre.

har du tatuering? Har en som är tillägnad min familj. det är en ankelkedja med länkar med deras och min första bokstaven i deras namn och ett hjärta för kärleken till dem. Gjorde den för att jag vet att jag inte kommer att ångra den när det gäller min familj. Dom är ju mitt allt!

vad har du för intressen? Jag har många intressen men svårt att hinna med alla tyvärr. jag gillar att måla, sy, lyssna på musik, shoppa, titta på film, umgås med vänner, fika, gosa med mina hundar, umgås med familjen m.m. Ja egentligen allting en tjej i min ålder gör. Sen gillar jag ju att slappa och äta onyttigt men det låter ju bättre om jag inte skriver det eller hur? haha..

vilken skola/linje går du på? Jag går på S:t Martins Gymnasium i Sundbyberg inriktning mode-design. går man den linjen får man har man ämnen som sömnad (innerfattar en rad kurser så som jeans, blus, kjol, trikå, jacka/kavaj m.m.), mönsterkonstruktion (du lär din rita klädmönster med eller utan bok) design (du får göra egna kollektioner precis likdant som riktiga designers gör och får lära dig hur man säljer in genom redovisning), kulturochstilhistoria ( du får lära dig klädernas historia genom tiderna) m.fl. det är jätteroligt och man får lära sig nya saker hela tiden! dock är det farligt att vara sjuk man kan missa hur mycket som helst på bara en dag! min kompis Darja går där också.

hur är den klädstil? Jag har en väldigt varierande klädstil. ja följer självklart modet men inte som en slav utan jag tar på mig det jag tycker är snyggt men tröttnar lätt om jag ser att veranda kotte springer runt med samma kläder.  Jag sätter min egna lilla prägel på det. Skönast är det väl ändå när det är bekvämt! Man måste trivas i det man har på sig annars är det väl ingen mening med att ha de kläderna på sig. Dock har jag fallit lite i mörker när det gäller kläder (svart grått ibland lite beige om man har tur!) så nu till våren ska jag få in färg så det bara sprakar om det!
synd dock att man ibland hellre är snygg än skön haha och det har man fått ångra. Höga klackar en dag man helst av allt bara vill gå iväg till skolan i fårskinnstofflorna man drar på sig på morgonen är väl det dummaste man kan göra?

vad har du för musiksmak? Jag lyssnar på precis allting inom rock. indie, heavymetal, hårdrock, electro, mesrock you name  it. Fastnar även då och då för en eller annan rnb låt men något jag absolut inte tål är den typen av musik som 50cent spelar! Herregud jag får lust att skjuta mig själv när jag hör det.

vänner? Har många fler killkompisar än tjejkompisar. Kommer bättre överens med dem helt enkelt. nu tror ni säkert att jag är en sån där tjej som inte kommer överens med tjejer bara för att jag umgås med killar. Många tjejer klarar ju inte av att ens tjejkompis kommer så bra överens med killar, som tex ens egna pojkvän. De känner sig hotade. Men icke jag har tjejkompisar också och det är väl skönt det för man behöver sina stunder medn tjejerna när man bara kan sitta och snacka skit. Darja, Elin, Frida och Hanna är mina närmsta tjejkompisar. Killarna orkar jag inte dra upp det är så många! Sen har vi ju min pojkvän, han är bäst. men jag vet inte riktigt om han vill att jag ska skriva så mycket om honom i bloggen. Det kan ju vara lite känsligt såntdär så jag väljer att inte nämna så mycket om honom.

vilket är ditt favorittvprogram/film?
Jag har en bred filmsmak men gillar väl mest krigsfilmer och gråtfilmer. har blivit en riktig mes på sista tiden haha. Dock är jag lite av en sucker för pangfilmer med Jason Staton, han är riktigt grym! ex på film med honom är Lock, Stock and two smoking barrels.

vad använder du för smink/skönhetsprodukter? Jag är inte den som sminkar mig speciellt mycket. har mascara, ögonbrynspenna från Loréal, concealer, rouge, läppglans(om jag är sugen på det) från clinique, fast det låter ju mycket när man skriver ner det såhär men det är inte mer än vad va roch varannan har på sig. tvättar ansiktet med Neutrogena 2 in 1 och finnar eliminerar jag med Clinique Anti-blemish och mjukar upp ansiktet med ansiktskräm från samma märke.
jag har ett tvång när jag duschar. jag måste smörja in ig med acos duscholja och sedan torka av det med en handduk och smöja in mig med Bodyshops hurkräm med cocos. huder blir babylen och får lyster. Jag använder parfymen Princess från Vera Wang. Men ska få Marc Jacobs Daisy i fördelsedagspresent så jag längtar. Den luktar gudomligt!

Vart jobbar du? Jag jobbar på McDonalds på östermalmstorg i kassan. Det är inte det bästa jobb man kan ha men det ger pengar och man får träffa mycket människor. Trevliga prickar som jobbar där också!

Vem är den ultimata mannen för dig? Det finns för tillfället inte många som kan hålla samma takt som den här personen. Hugh Jackman! han är något utav det ultimata! Hade jag varit känd och i samma ålder som honom hade jag stalkat honom tills han gav sig haha. Men annars måste jag nog säga min pojkvän, han har allt jag vill ha hos en kille. Och tur är väl det annars hade det varit lite svårt haha.

Hur ser din framtid ut? Jag hoppas på en framtid som antingen stylist eller designer. det förstnämnda är liiiite lättare än det sistnämnda men bestämmer jag mig för att verkligen kämpa så vet man ju alrig vart det kan leda! jag har ju världens chans som ska praktisera med Bea Szenfeld nu i en månad! Jag vill resa lite och leva livet innan jag stadgar mig och vid kanske 25 skaffar barn och hund. En hund måste jag ha skulle inte kunna leva utan det har vuxit upp med hundar.

Favoritmat? har alltid varit köttfärssås med spaghetti. det går alltid ner spelar ingen roll när var och hur. Jag fullkomligt älskar det! Annars är älggryta och paisty (en finsk köttgryta)  med potatis eller makaroner också mumsigt!

Så! Nu fick jag med lite om mig själv. har jag missat något är det bara att kommentera det!
Sitter och väntar på att baby ska komma hem, har inte suttit uppe såhär på riktigt länge, det är rätt skönt faktiskt. Det är Mr.Bean på tv också, han är ju sjuk haha, men grymt rolig!
kram!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

tack så mycket, ska kolla direkt! :)

2009-03-08 @ 10:47:18
URL: http://pernillaaah.blogg.se/
Postat av: johline

fan vad jobbigt med tvångstanken. Varför måste du torka av det?

2009-03-09 @ 20:02:47
URL: http://johlinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0