myspys.



bakade lussebullar med min lilla kusin ebba hos mormor och morfar idag när jag va uppe och skulle hämta en pälsmössa och lite garn. haha hon ville göra pippi långstrump och herr nilsson så vi hjälptes åt och detta blev resultatet haha. blev en muspippi och en väldigt tjock herr nilsson. Ebba hade lyckats norpa en bit av håret på pippi innan jag tog kortet dock. Extra mysigt också att det snöade medans vi bakade och åt lussebullar.
 vad gäller garnet så har jag bestämt mig för att sticka en liten tröja till en av mina hundar Disa. hon har inget hår på magen och blir så blöt/kall när det snöar/regnar/är kallt ute och har sig ute så jag tänkte att det kanske skulle bli liiite varmare för henne om hon hade en tröja på sig, en röd som kommer bli härlig till hennes vita päls med bruna fläckar. jag har alltid varit emot att ha onödiga kläder på hundar, tycker det ser så konstigt ut, det ser ut som om man försöker klä dem som en människa, som sin lilla bebis (även om det är ens lilla bebis så är det fortf en hund) och det passar helt enkelt inte. (nu snackar jag om typ munktröjor som det står princess och sådant med glitter på osv). men kom på att en av mina andra hundar hade en liten stickad polo i rött när den va valp och det va riktigt gulligt för den är enkel och för att han inte skulle frysa. låter precis som dubbelmoral för många kanske men jag hoppas att nu förstår vad jag menar.
nu är det dags för träna.
puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Your Dream Closet -,

haha nej vilken fin bulle :D

2008-12-12 @ 22:08:24
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: HANNA

Gulliga:)

2008-12-17 @ 11:56:48
URL: http://haze84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0