i love it!

jag har en absolut favoritförfattare; Emma Hamberg! hon är så otroligt bra på att få fram känslor i böcker, kärlek, hat, glädje osv. hon får en att känna med karaktärerna i böckerna, att hata dom som förtjänar att hatas och sedan genom sina komiska tankar att älska dem igen, hon lättar liksom upp hela stämningen i böckerna genom att slänga in kommentarer och ord/ texter som gör att man skrattar och gråter om vartannat. man förlorar aldrig hoppet om karaktärerna i hennes böcker, man vet att dom klarar det, men man vill inte sluta läsa för det, man vill veta hur dom klarar det och hur det slutar, även om man vet att det slutar bra.
det är svårt att förklara hur hennes stil på böckerna är, man måste läsa dom för att första.
ex. på böcker är Mossvikenfruar (som är min absoluta favorit!) och Brunstkalendern, och Linas kvällsbok.
hon har också skrivit en bok som heter kärlek och 6, som jag kommer ihåg att jag köpte för några år sedan och lärde mig mycket genom, haha fast mest tittade man på dom roliga bilderna som hon också ritat alldeles själv!

           






.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0