movies.

har helt glömt bort att skriva om filmerna jag såg häromdagen. först;

the stranger:


handling: Kristen och James anländer till föräldrarnas sommarhus och vill inget annat än att vila upp sig efter en lång dags bilfärd. Vad de ännu inte vet, är att denna natt kommer att förvandlas till den värsta natten i deras liv, när tre maskerade främlingar dyker upp och stör lugnet. Köp den på www.discshop.se idag!. Dessa galna och mystiska främlingar finner en sadistisk glädje i att terrorisera det unga paret. Allt utvecklas till en kamp om överlevnad och Kristen och James enda chans att klara sig är genom att släppa fram sina mest brutala impulser. 

om du är mörkrädd och lättskrämd så ska ni inte se den utan en pojkvän eller vän som kan sitta nära dig och hålla dig trygg. jag tittade på den mitt i natten med pojkvännen och hoppade upp och ner i sängen av nervositet och satt hälften av filmen med täcken halv täckande över ögonen så att jag slapp se om det va äckligt eller läskigt haha. men den va skitbra. jag är bara chockad över hur lättskrämd jag blivit på sista tiden. sjukt. men den är klart sevärd så gillar ni läskiga filmer se den!



handling: Tre judiska bröder flyr från det tyskockuperade Polen in i Vitrysslands skogar. Där förenar de sig med ryska motståndstrupper och försöker att rädda så många oskyldiga människor som möjligt.

defiance är en film om hur det va för judarna som fick gömma sig inne i skogen och skydda sig från tyskarna. den va skittrög och man kom ingen vart. somnade mitt i filmen och orkade inte ens titta klart på den. blev riktigt besviken för jag älskar filmer om andra världskriget. den är över typ två timmar lång också. kanske borde se klart den innan jag säger mer men efter halva filmen fattade jag fortf inte riktigt vad som va meníngen med den.

nu ska här handlas mat, kram!


Kommentarer
Postat av: Elin

Usch, the stranger var skitdålig ju! haha :P

2009-02-19 @ 01:52:48
URL: http://elinonyourmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0